Jak zatytułować zdjęcia i nadać im opisy

Microstocki przez swój “publiczny” charakter są miejscem, w którym panuje bardzo wysoka konkurencja. Świetne obrazy są najważniejsze, ale nadanie im właściwego tytułu, opisu i wybór odpowiednich tagów też powinny być traktowane priorytetowo. Obrazy powinny być zatytułowane i opisane w sposób jasny i zrozumiały a co najważniejszy zgodny z ich tematem. Pamiętaj jednak, że tytuł to nie miejsce na gorliwą marketingową nawijkę albo sprytne gry słów. Tytuły w wielu wypadkach powinny być dosłowne. Opis może być bardziej wymyślny. Jest miejscem gdzie możesz bardziej kwieciście określić zawartość obrazu i jego potencjalne zastosowania. Unikaj używania superlatyw (największe, najlepsze). Jeśli już zdecydujesz się dodać pewną subtelną iskierkę, jak np. „... krystalicznie niebieskie wody ...”, upewnij się że te wody naprawdę wyglądają krystalicznie na Twoim zdjęciu.

 

Studium Przypadku

Piękny zachód słońca nad złotymi piaskami plaży Punta Allen w MeksykuTo zdjęcie można opisać tak:

Tytuł: Meksyk

Opis: Zachód słońca na plaży

 

To trochę słaby sposób na tytułowanie swoich zdjęć. Może lepiej spróbować tak:

Tytuł: Sylwetki palm na tle karaibskiego wschodu słońca

Opis: Piękny zachód słońca nad złotymi piaskami plaży Punta Allen w Meksyku

 

Oczywiście opis musi być na 100% prawdziwy, piasek musi być złoty, to musi być zachód a nie wschód słońca itd. Bezsprzecznie jest to łatwy przykład, trudniej jest wymyślić opis do czegoś takiego jak ołówek i pusta kartka papieru, wtedy możesz napisać: „ołówek i notes – gotowe do zapamiętania kilku ważnych pomysłów”. Lepiej nie stosować subiektywnych superlatyw i unikać tytułowania typu „największy rynek na świecie” lub nadmiernego podkreślania jak „bardzo profesjonalnie wyglądający pracownik biurowy używający najnowszego, najdroższego telefonu komórkowego”. To zawsze jest sprawa osobistego smaku i wyczucia więc lepiej jest trzymać się opisowego tonu.

Proponowałbym, aby Twój opis zawierał co najmniej jedno słowo odnoszące się do abstrakcyjnych słów kluczowych jak „piękny, nastrojowy, smutny, kolorowy, futurystyczny, przytulny, profesjonalny, przyszłość” itd. żeby podkreślić i wzmocnić główną koncepcję obrazu.

 

Dlaczego to jest takie ważne?

Właściwy tytuł i opis pozwala Twojemu obrazowi namalować ideę w umyśle kupującego. Dzięki temu pozwala Ci połączyć sprzedaż z pewnym ładunkiem emocjonalnym. Co najważniejsze, okaże się to pomocne w znalezieniu Twoich zdjęć w wyszukiwarce internetowej prowadzącej do Twojego zdjęcia w konkretnej agencji. Google lubi fajne, dosłowne tytuły bo to odzwierciedla sposób w jaki ludzie szukają treści w sieci. Wykorzystaj to, że pole opisu i tytułu rożni się w zależności od agencji. Są one używane nie tylko przez własne wyszukiwarki na stronie agencji, ale także do tworzenia tytułów stron do wyświetlania w przeglądarkach internetowych.

 

Język opisu

Wiele agencji daje Ci możliwość tworzenia opisów w języku polskim. Ja jednak konsekwentnie trzymam się tworzenia tytułów, opisów i tagów w języku angielskim ponieważ wykorzystywane przez agencje „tłumaczenie z automatu”, powoduje wiele nieścisłości.

 

Nie trać czasu - Zarabiaj

Skorzystaj z naszego doświadczenia oraz wiedzy i zleć nam przeprowadzenie kompleksowych usług w zakresie obsługi agencji Microstock. Oferujemy:

  • zarządzanie kontami w Microstockach,
  • obróbkę graficzną zdjęć, ilustracji i plików wektorowych,
  • upload plików wraz z tworzeniem tytułów, opisów i słów kluczowych tak aby najlepiej wspomagały sprzedaż.
  • obsługę płatności.

Dzięki nam możesz w 100% poświęcić się swojej twórczej pasji, nie tracąc czasu na czynności administracyjne.

projektowanie graficzne, strony www, skład i łamanie tekstu, social media